Wizyta w grodzie Kraka

W piątek 21 września, korzystając z ostatnich dni lata, klasy 5 wraz z opiekunami wybrały się na wycieczkę do Krakowa.
Pierwszym etapem naszej podróży był poświęcony bohaterowi narodowemu- Tadeuszowi Kościuszce -Kopiec. Na jego szczycie, ozdobionym flagą państwową, zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Stąd też podziwialiśmy panoramę Krakowa.
Po zejściu zwiedziliśmy fragment zabytkowego, XIX wiecznego fortu wojskowego, gdzie obejrzeliśmy wystawę „Drogi Polaków do wolości” i galerię figur woskowych. Wśród postaci wybitnych Polaków  związanych z walką o wolność mogliśmy zobaczyć między innymi Jana Matejkę, Józefa Piłsudzkiego, Adama Mickiewicza czy papieża – Jana Pawła II.
Kolejnym punktem naszej wędrówki był brzeg Wisły i położone u stóp  wawelskiego wzgórza Bulwary Wiślane. Złożyliśmy  też wizytę smokowi wawelskiemu, który mocno nas wystraszył, zionąc  znienacka ogniem.
Stamtąd udaliśmy się na Rynek krakowski, pod słynny pomnik Adama Mickiewicza. Tu wysłuchaliśmy hejnału z wieży Mariackiej. Niestety wnętrza kościoła Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny ze słynnym obrazem Wita Stwosza nie udało nam się zobaczyć
z powodu remontu. Na Rynku obejrzeliśmy jeszcze Sukiennice, gdzie dawniej sprzedawano przeważnie sukno i stąd też nazwa tego miejsca.
Następnie udaliśmy się do podziemi Rynku Głównego. Tu mogliśmy poczuć się jak
w średniowiecznym Krakowie i poznać życie ówczesnych mieszkańców miasta. Wędrówkę po podziemiach zakończyliśmy wysłuchaniem legendy o Smoku Wawelskim i wybiciem własnoręcznie pamiątkowej monety.
Pełni nowych doznań, po posiłku w McDonaldzie, wróciliśmy do naszej miejscowości. Gród Króla Kraka bardzo nam się podobał, mamy nadzieję odwiedzać go częściej.