Pobyt w Tatrach

W dniach 25-27 września 2019 r. grupa 50 uczniów wraz z opiekunami postanowiła odpocząć od codzienności szkolnej i spędzić czas w otoczeniu pięknej tatrzańskiej przyrody.
Pobyt w Tatrach rozpoczęliśmy od łagodnego i spokojnego szlaku, który zaprowadził nas na Polanę Rusinową – jedno z najpiękniejszych miejsc w naszych górach. Podziwialiśmy cudowne widoki na pobliskie szczyty m. in. Gerlach i Rysy. Grupa najwytrwalszych postanowiła wejść na Gęsią Szyję. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Wiktorówek, gdzie znajduje się słynne sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej.
Drugiego dnia wyruszyliśmy Doliną Strążyską do Wodospadu Siklawica. Początkowo szeroka droga szybko zmieniła się w wąską i bardziej wyboistą ścieżkę. Ciężką drogę umilał nam cichutko szemrzący strumień. W pewnym momencie zaskoczyły nas piękne – wyglądające jak kominy – wysokie skały. Co jakiś czas, ku radości dzieci, pojawiały się ławeczki, na których można było choć chwilę odpocząć. Tak dotarliśmy prosto pod bacówkę. Podczas odpoczynku podziwialiśmy północną ścianę Giewontu. Mieliśmy wrażenie, że siedzimy u stóp Śpiącego Rycerza. Miło było posiedzieć, ale to nie koniec trasy, gdyż naszym celem był Wodospad Siklawica. Droga nie była łatwa – wąska ścieżka, po kamieniach i pnąca się cały czas w górę. Ale było warto! Widok wodospadu był zniewalający.
Tego dnia czekały nas jeszcze zakupy na słynnych Krupówkach oraz wjazd na Gubałówkę. Po obiedzie zaplanowaliśmy relaks w basenach termalnych.
Wyprawa na Sarnią Skałę w trzecim dniu wycieczki była prawdziwym zwieńczeniem naszych zmagań z Tatrami. Czekały tam na nas niezapomniane widoki na bliskie i odległe szczyty. Rozpościerała się wspaniała panorama na Dolinę zakopanego i Gubałówkę. Zapierający dech w piersiach był widok Giewontu, który sprawiał wrażenie, że jest na wyciągnięcie ręki. Miło było słyszeć okrzyki podziwu i widzieć radość w oczach naszych podopiecznych.
Podczas tej wycieczki mogliśmy się wiele nauczyć oraz zobaczyć dużo nowych zakątków. Poznaliśmy uroki Tatr i Zakopanego. Dzięki wspaniałej pogodzie plan wycieczki został w pełni zrealizowany.