IX Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

Dnia 4 października 2019r. w Zespole Szkół we Wzdole Rządowym po raz pierwszy obchodziliśmy Światowy Dzień tabliczki Mnożenia. W tym dniu uczniowie na całym świecie, już dziewiąty rok z rzędu, przypominają i udowadniają wszystkim jak ważna jest znajomość tabliczki mnożenia.
Nasza szkoła do tego święta szykowała się przez cały tydzień. Uczniowie w klasach przygotowywali okolicznościowe plakaty. Na korytarzach całej szkoły zawisły kartki z przykładami z tabliczki mnożenia. Wszyscy z zapałem ćwiczyli i w domu, i w szkole, czytając np. takie rymowanki: „Czekolada mleczna jest numerem jeden 9 razy 8 to 81”, „Pies a płotem szczerzy kły 9 razy 7 jest 63”, „Uwaga dzieci mam ważne wieści 5 razy 8 będzie 40”.
Finał przygotowań nastąpił w piątek, 4 października. Wszyscy uczniowie klas 3 – 8 przyszli wtedy do szkoły odświętnie ubrani, nie tylko ze względu na świąteczny czas, ale przede wszystkim dlatego, że w tym dniu cała społeczność naszej szkoły miała egzamin z tabliczki mnożenia.
Egzamin odbył się pod hasłem „Młodzi sprawdzają jak starsi tabliczkę mnożenia znają”. Egzaminatorami w tym dniu byli nie nauczyciele, ale uczniowie, którzy przepytywali starszych kolegów, posługując się w razie wątpliwości kalkulatorem. Byli to uczniowie klas 3: Igor Zdzymira, Zuzanna Michta, Wiktora Wilkosz, Bartosz Ksel, Karolina Sokół, Jan Miziewicz. Nad przebiegiem i organizacją egzaminu czuwali uczniowie klas 7: Natalia Mendak, Karolina Michta, Angelika Cieślik, Magdalena Ulikowska, Sara Pajdo. Na szkolnym korytarzu krążył patrol, który przepytywał z tabliczki mnożenia nauczycieli oraz inne osoby dorosłe, byli to: Kacper Szmalec, Mikołaj Szmalec, Wiktoria Szafraniec.
Koordynatorem całego święta była nauczycielka matematyki, pani Małgorzata Skrzypek, a nad całością czuwała pani dyrektor, Justyna Sikora.
Uczniowie podczas egzaminu musieli rozwiązać w trzy minuty pięć przykładów z tabliczki mnożenia i dzielenia, dostosowanych trudnością do poziomu uczniów.
Okazało się, że taki egzamin to poważna sprawa i niestety czasem nawet najlepszym stres dał się we znaki. Były też bardzo pozytywne zaskoczenia – czasem uczniowie, którzy na co dzień nie są matematycznymi mistrzami, tabliczkę mnożenia opanowali perfekcyjnie. Ostatecznie przepytanych zostało 155 uczniów, oraz kilkunastu dorosłych. 59% uczniów uzyskało tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia w roku szkolnym 2019/2020.
Wyniki poszczególnych klas:
Miejsce 1 – klasa 6b (93% piszących uzyskało tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia)
Miejsce 2 – klasa 7b (86%)
Miejsce 3 – klasa 7a (73%)
Pozostałe lokaty:
4. klasa 6a – 68%
5. klasa 6c – 67%
6. klasa 3a – 60%
7. klasa 3b – 46%
8. klasa 4 – 44%
9. klasa 5b – 33%
10. klasa 8 – 41%
11. klasa 5a – 29%
Wszystkim Mistrzom Tabliczki Mnożenia gratulujemy, a tym, którym w tym roku się nie udało, obiecujemy, że już za rok będą mogli wszystkim udowodnić, że – jak głosiło hasło na jednym z plakatów – „tabliczka mnożenia to ważna sprawa, sport dla mózgu, świetna zabawa”.

Updated: 2019-10-10 — 16:42
Administrator strony Stanisław Kisiel; 2016 Frontier Theme