INNOWACJE PEDAGOGICZNE

http://ROK SZKOLNY 2018-2019

PROCEDURY WPROWADZANIA INNOWACJI

ROK SZKOLNY 2019/2020 – innowacja pt. PERIODYZACJA DZIEJÓW

ROK SZKOLNY 2019/2020 – innowacja pt. OBSERWUJĘ, POSZUKUJĘ, WNIOSKUJĘ

ROK SZKOLNY 2019/2020 – innowacja pt. JESTEŚMY PROGRAMISTAMI. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA

 

„Obserwuję, poszukuję, wnioskuję”

Po dokonaniu obserwacji oraz diagnoz w Szkole Podstawowej zauważono potrzebę wprowadzenia dodatkowych zajęć mających charakter doświadczeń i eksperymentów. W związku z tym od listopada 2019 roku do maja 2020 roku realizowana jest innowacja pedagogiczna „Obserwuję, poszukuję, wnioskuję”, której głównym celem jest rozwijanie i poszerzanie zainteresowań przyrodniczych oraz kształcenie wśród uczniów postawy kreatywnych badaczy. Innowację prowadzą z uczniami klas siódmych panie: Zofia Franczyk oraz Edyta Linek.

Podobne cele i zadania realizowane są w Samorządowym Przedszkolu przez panią Małgorzatę Kołodziejczyk, dlatego też wybrane zajęcia prowadzone są wspólnie, w czasie których starsi koledzy, w dostępny sposób pokazują tajemnice świata przyrody swoim młodszym kolegom.

Przedszkolaki uczestniczyły w takich spotkaniach badawczych jak:

  • Energia:

Elektryczność i prąd wokół mnie.

Energia z natury.

  • Zjawiska optyczne:

Światło i cień.

Poznajemy zjawisko odbicia, załamania i rozproszenia światła.

Jak działa soczewka?

Administrator strony Stanisław Kisiel; 2016 Frontier Theme