Z programowaniem po przygodę…

Wszyscy doskonale wiemy, jak ważne w cyfrowym XXI wieku jest PROGRAMOWANIE. Dlatego też nasza szkoła zabiega o to, aby od najmłodszych lat w kreatywny sposób wprowadzać uczniów w świat logicznego myślenia, analitycznych zagadek i łamigłówek, regularnego rozwiązywania różnorodnych problemów z zakresu TKI.

Od wielu lat nauczyciele Zespołu Szkół we Wzdole Rządowym prowadzą szereg zajęć w zakresie kodowania i prostego programowania. Trzy lata temu swoją przygodę z programowaniem rozpoczęli obecni uczniowie klas trzecich sp, którzy uczestniczyli w projekcie „ProgramujeMY_kieleci”. Obecnie biorą udział w zajęciach innowacyjnych pt. Jesteśmy programistami. Wprowadzenie do programowania. W czasie spotkań mali programiści z klocków LegoWEDO budują różnorodne modele, które później ożywiają. O kodowaniu mówią także dzieci w przedszkolu. Od tego roku szkolnego maluchy z grupy 5a pod bacznym okiem wychowawczyni p. Aleksandry Gołąbek biorą udział w Innowacji, która nosi tytuł Przedszkolaki kodują. Nauka programowania w przedszkolu. Zajęcia te wprowadzają dzieci w świat programowania zaczynając od Kodowania na dywanie.

We wtorek, dn.10.12.2019 r. grupa uczniów z klas 3 pod opieką p. L. Barwickiej przygotowała zajęcia z wykorzystaniem klocków LegoWEDO i zaprosiła swoich młodszych kolegów z przedszkola w podróż do Afryki. Przewodnikiem w podróży stała się książka Ł. Wierzbickiego pt. Afryka Kazika. Jej główny bohater – Kazik wyruszył w podróż z Polski do Afryki. Na początku zajęć trzecioklasiści wytłumaczyli maluchom, co to jest Afryka, pokazali, jak wygląda, gdzie się znajduje i co ją otacza. Następnie wyjaśnili, że pomogą Kazikowi dostać się do celu szybko i sprawnie, czyli samolotem lub statkiem. Te środki transportu postanowili zbudować z klocków LegoWEDO. W tym celu zaprosili przedszkolaków do swoich stanowisk pracy i stali się ich nauczycielami. Na początku miny przedszkolaków były bardzo zatroskane i pełne obaw. Jednak już po krótkiej chwili same rączki rwały się do konstruowania modeli z klocków. Starsi koledzy uważnie czuwali nad poprawnością wykonywanego zadania. Wkrótce, wszyscy razem z radosnym uśmiechem na buzi zgodnie działali. Po krótkiej chwili okazało się, że modele są już gotowe i, że niejeden przedszkolak ma zadatki na dobrego programistę. Nadszedł czas na czarodziejskie kodowanie. Poszczególne bloki kodów układały się w rytmiczne ciągi, które zasilane energią z komputera, uruchamiały śmigła samolotów i turbiny morskich statków. I zaczęła się wspólna, wielka podróż młodszych i starszych kolegów z Kazikiem do Afryki. A ponieważ była pełna przygód, to i radości było co niemiara…

Największą jednak z nich dla dzieci było to, że zwyczajne klocki Lego nagle zaczęły się poruszać, ożyły, przecinały morskie fale lub wpadały w kłębiaste chmury…A wszystko to za sprawą wspaniałej zabawy, która stała się nauką programowania.

Z wielką radością pięciolatki przyjęły zaproszenie swoich starszych kolegów na kolejne przygody z klockami Lego i programowaniem.

 

Updated: 2019-12-16 — 18:28
Administrator strony Stanisław Kisiel; 2016 Frontier Theme